El Emeği Göz Nuru ÖRgüleRimizle Sizlerleyiz..

24 Eylül 2007 Pazartesi

Beyaz Bebek Battaniyesi

Battaniyemiz için istediğimiz boyuta karar verip o sayıda zincir çekiyoruz. Zinciri sık iğneyle 3 sıra dolduruyoruz ve boylece kenar bantını oluşturuyoruz.2 adet trabzan yapıp 2adet zincir çekip yine 2 adet trabzan yapıp 2 adet zincir ve 2 adet trabzan yapıp hepsini aynı deliğe batıyoruz.Bu şekilde bir çiçeğimiz oluşuyor.Daha sonra 4.deliğe yine aynı çiçeği yaparak örgümüzün birinci sırasını tamamlıyoruz. 2.sıramızı 3 zincir çekip çiçeğin orta tepe noktasına batırıp,tekrar 3 zincir çekip diğer çiçeğin tepe noktasına batıyoruz.bu şekilde 2.sıramızı zincir olarak örüyoruz.3.sıramıza geçtiğimizde 1.sıradaki çiçeklerimizi tekrar oluşturuyoruz..

Bantı kendi isteğinize göre kullanabilir yada kullanmayabilirsiniz.Bantın geçeceği yerler bütün battaniyemiz örülüp kenar süsleri örülmeden once çepeçevre örülüyor. (Ben 2 trabzan örüp aralara 3er zincirden kutucuklar yaparak bantı geçireceğimiz sırayı oluşturdum.)



Kenar süslerini oluştururken bantın kutucuklarına çiçekler yapıyoruz. Bu kenar süslerini de istediğimiz şekilde yapabiliriz..



(Son aşama olarak ben bantı geçirdim ve her köşesine kurdale yapıp üstlerine de nazar boncuğu diktim ve battaniyemin bir köşesine de bir kelebek diktim..) Sizler de hayalgücünüzün doğrultusunda battaniyenizi istediğiniz şekilde süsleyebilirsiniz..